Veel gestelde vragen

klik hier om terug te gaan naar overzicht van veelgestelde vragen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over bestellen

  • Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

    Bestellingen, zonder artikelen met levertermijn, worden binnen 2 werkdagen, na ontvangst van de betaling klaargemaakt voor verzending. Als je een bestelling plaatst en direct betaald met telebankieren, hebben wij de volgende werkdag de betaling binnen. PostNL (voorheen TNT) levert 95% van hun post de volgende dag (‘s maandags worden in de meeste plaatsen geen pakketten bezorgd).

  • Ik heb betaald, maar ik heb nog geen bevestiging van de betaling?

    Je ontvangt de werkdag na betaling een e-mail (mits mailadres is ingevuld) met daarin de bevestiging van de betaling. Mocht je deze een dag na betaling (na 15:00 uur) niet hebben ontvangen, dan is bij ons geen betaling ontvangen of zijn de betaalgegevens niet in overeenstemming met de order. Vul dan het formulier op de volgende pagina in.

  • Ik heb mijn bestelling geplaatst en betaald, maar ik wil nog wat toevoegen. Kan dat?

    Ja, je kunt artikelen toevoegen tot het moment dat je van ons via e-mail een betaalbevestiging van je bestelling ontvangt. Door de aanpassing loopt de afhandeling van je pakket wel vertraging op. Als je wilt bijbestellen maak via de webwinkel een nieuwe bestelling aan met alleen de artikelen die je wilt toevoegen. Typ achter je achternaam een 2 tussen haakjes – bijvoorbeeld: Hoekstra (2) en zet de bestelling op ‘Afhalen’. Je krijgt zo gauw mogelijk bericht van ons over een eventuele aanpassing van de verzendkosten en hoe je de bestelling kunt betalen. Stuur ons dan een e-mail hierover o.v.v. van het bestelnummer.

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen? Ik heb nog niet betaald.

    Je kunt op twee manieren je bestelling wijzigen als je nog niet hebt betaald. Het snelste is ons een e-mail te sturen o.v.v. van het bestelnummer, waarin je de bestelling annuleert. Daarna maak je via de webshop een nieuwe bestelling aan. Een andere manier is ons een e-mail te sturen o.v.v. van het bestelnummer, waarin je aangeeft welke artikelen je wilt annuleren of vervangen en welke artikelen je er voor in de plaats wilt. Je krijgt zo gauw mogelijk bericht van ons over een eventuele aanpassing van de verzendkosten. Je kunt een bestelling niet meer wijzigen als je al een bevestiging van verzending hebt ontvangen.

  • Wat is jullie standaard werkwijze bij een normale bestelling?

    Bij het verwerken en afhandelen van bestellingen, communiceren wij vooral via e-mail. Vergeet dus niet het juiste e-mailadres op te geven. Zodra je hebt besteld via de webwinkel, krijg je van ons een bevestigingsmail met de geplaatste order. Hierdoor weet je zeker dat wij je bestelling hebben gekregen en dat alle gegevens juist zijn ingevoerd. Elke order heeft een eigen bestelnummer, dat je nodig hebt om eventuele aanpassingen of wijzigingen aan ons te mailen. De bestelling wordt pas voor verzending klaargezet wanneer wij de betaling binnen hebben. Houd er rekening mee dat het even duurt voordat het bedrag op onze rekening staat. De banken verwerken alleen betalingen op werkdagen en doen dit een aantal keren per dag (dit verschilt per bank). Informeer bij jouw bank over de overschrijvingstijden. Twee keer per dag loggen we in bij de bank om te kijken of er nieuwe betalingen binnen zijn. Zodra het bedrag op onze rekening staat, ontvang je een betalingsbevestiging via de e-mail. De afhandeling van bestellingen gaat op volgorde van binnenkomst van betaling. Is het pakket klaar voor verzending, dan ontvang je een verzendbevestiging via de e-mail. Het is dan niet meer mogelijk om je bestelling te wijzigen.

  • Ik heb meerdere bestellingen geplaatst, kunnen ze samen worden verstuurd?

    Stuur zo snel mogelijk een e-mail naar info@hobbydoos.nl met de bestelnummers die je wilt samenvoegen. Wij zullen er dan voor zorgen dat ze samen worden verstuurd. Houd er rekening mee dat verzending van een bestelling vertraging oploopt wanneer artikelen van een andere niet op voorraad zijn. Als de samen te voegen bestellingen al betaald zijn, krijg je via e-mail een tegoedbon ter waarde van de laagste verzendkosten. De tegoedbon is in te wisselen op een volgende bestelling.