Veel gestelde vragen

klik hier om terug te gaan naar overzicht van veelgestelde vragen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over retourneren

  • Kan ik bestelde artikelen terugsturen?

    Voldoet het bestelde niet aan uw verwachtingen, dan kunt u binnen 14 kalenderdagen gebruik maken van onze retourneerservice. Voorwaarde is wel dat de artikelen onbeschadigd en compleet zijn. Te veel bestelde, volledige bollen in originele staat, kunnen binnen een termijn van 2 maanden terug worden gestuurd. Rokers raden wij aan garens in een ruimte te bewaren, waar niet wordt gerookt. Bollen met rookgeur kunnen niet opnieuw worden verkocht. Verpak de artikelen goed, zodat ze ook na verzending hier in orginele staat aankomen.

    Op maat afgeknipte artikelen die aan de omschrijving en kleur voldoen mogen niet geretourneerd worden. Kleuren op het beeldscherm wijken altijd af van de werkelijkheid.

  • Wat moet ik doen als ik bestelde artikelen wil terugsturen?

    Stuur een e-mail naar verkoop@hobbydoos.nl als je de bestelling wilt retourneren en geef hierin door: ordernummer, naam, de artikelen die je retour wilt sturen. Wij kunnen dan contact met je opnemen en de mogelijkheden bespreken en/of juiste retourgegevens sturen.

  • Wie betaalt de verzendkosten bij het terugsturen?

    De kosten en het risico van retourzendingen zijn voor de koper. Hobbydoos.nl is niet aansprakelijk voor het beschadigd of zoekraken van teruggestuurde artikelen. Vraag daarom op het postkantoor altijd om een barcode en bewaar deze goed.

  • Hoe krijg ik het geld terug voor de geretourneerde artikelen?

    Voor geretourneerde artikelen wordt het geld binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Vergeet voor een spoedige afhandeling niet je rekeningnummer en de tenaamstelling aan ons door te geven. Bedragen worden niet verrekend met nieuwe bestellingen.

  • Hoelang duurt het voordat het bedrag is teruggestort?

    Als je de bestelling hebt betaald met Vooruitbetaling, iDeal of PayPal, dan kun je het betaalde bedrag binnen 7 werkdagen na de verwerkingsdatum op je rekening verwachten. Cadeaubonnen worden binnen 24 uur na de verwerking van de retourzending automatisch opgewaardeerd. Je kunt de waarde dan weer voor een volgende bestelling gebruiken.

  • Wat als de retourzending niet aan de retour eisen voldoet?

    Alleen het bedrag van de artikelen die in orginele staat retour bij ons worden ontvangen, wordt op uw rekening overgemaakt.. U krijgt geen geld terug wanneer artikelen beschadigd of onvolledig worden teruggestuurd. U bent daarnaast verplicht uw betaling te voldoen. Blijf t u hierbij in gebreke, dan kunnen wij besluiten toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen. Neem in geval van twijfel contact op met onze klantenservice via verkoop@hobbydoos.nl.